Gitarr-Kent

Jocke gjorde en intervju för PSL i samband med släppet av Röd. på frågan "Blir ni påverkade när era fans vill att gamla gitarr-Kent ska komma tillbaka?" svarade han såhär:


"Våra gamla plattor finns och försvinner inte för att vi gör något annat. Det känns så snävt att tänka 'att det här är inget bra för det är en trummaskin'. Man lyssnar väl på en låt? Det spelar väl ingen roll vad det är för intrument som spelar? Men det är väldigt många som inte håller med mig om det i det här resonemanget."

Jag saknar gamla "gitarr-Kent" otroligt mycket, det skulle vara hur kul som helst om de gjorde en platta i typ Hagnesta Hill- eller Du & Jag Döden-stil, men samtidigt är Röd (och även senaste En Plats I Solen) bland det bästa Kent gjort! De gamla låtarna finns ju kvar, men samtidigt vill man ju ha nåt nytt med samma sound. Så känner jag i alla fall.


(För de som inte vet...: Kent ändrade sitt sound ganska mycket i och med Tillbaka Till Samtiden, albumet innan Röd.)

Läs hela intervjun här.



Bilder från releasefesten för Röd i New York 2009

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0