Vad som än händer

Igår kväll satte jag min väckarklocka på 9.00. Jag tänkte mig att jag skulle vakna någorlunda tidigt så jag skulle hinna plugga en del idag (efter en och en halv veckas ledighet!). Vad händer? Inte förren klockan är strax före tolv kliver jag ur sängen! Nu tänker väl ni att jag somnade om (som vanligt), men icke! Jag läste en otroligt bra bok! Jag hade inte mycket kvar och jag var tvungen att läsa till sista sidan. Kunde inte lägga boken ifrån mig. I slutet rann tårarna nerför kinderna. Vad heter då denna underbara bok, undrar ni. Vad som än händer, säger jag då. Skriven av min favoritförfattare Kristin Hannah.

Boken handlar om Tully och Kate. Sommaren 1974 flyttar Tully in i huset mittemot Kates och från den dagen är de bästa vänner. De är varandras motsatser med lovar varandra evig vänskap. De följs genom skola och universitet. Tully vill bli känd och beundrad av en hel värld, medan Kate vill ha ett vanligt liv med man och barn. Båda två får vad de vill ha, samtidigt som de alltid har en nära och varm kontakt. Men de går också igenom svåra perioder av svartsjuka, ilska och sårade känslor.

Jag säger bara: Ni måste läsa den. Den är så fin.

Mycket bra bok!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0