Take away these lonley tears

Lisa har åkt hem. Jag har varit och handlat och precis tagit en dusch.

Helgen har varit jättebra! I fredags åt vi god mat. Sen kollade vi på På spåret och sen på Adam Bergs film In. Den var jätteläskig!! Efteråt var vi tvungna att kolla på en massa roliga youtube-klipp. Sen ringde vi till Louise och skypade med henne :)

Igår var vi på stan och shoppade! Jag köpte en topp, ett halsband och strumpbyxor (orkar inte laga mina gamla fler gånger), bland annat för alla hjärtans dag-pengar jag fick av mamma och pappa. När vi kom hem hit lagade vi mat och gjorde oss iordning på typ rekordtid. Sen åkte vi ner på stan igen och gick på bio. Vi såg Love and other drugs. Den var bra men lite seg ibland och lite för lång. Sen hade vi tänkt gå till nåt ställe och dansa men det failade eftersom det är 20-årsgräns på alla ställen i Karlstad :( Så vi åkte hem istället. Här satt vi på sängen under täcket och lyssnade på musik halva natten. Vi värmde oss för vi frös så mycket. Vi hade på tok för lite kläder på oss och jag trodde vi skulle frysa ihjäl :O När vi kom in såg vi att det till och med var -18 ute! Så kallt trodde jag verkligen inte att det var!

Idag har vi mest segat. Vi sov länge vilket var väldigt skönt. (Eller Lisa sov länge, jag vaknade rätt tidigt, fast tror jag somnade om en stund, men det är skönt att bara ligga kvar i sängen också och inte behöva gå upp på en gång.) Vi har skypat med Louise, tagit hand om hela helgens disk, packat ochh städat lite, pluggat (eller jag försökte förhöra Lisa på biologi medan vi åt, med inte jättelyckat resultat).

Jag tycker att det är lite jobbigt just nu. Det är alltid så. I veckorna går det gansla brfa att vara ensam, men när någon har varit och hälsat på blir det alltid jättejobbigt när de åker hem igen. Ensamheten blir så påtaglig då. Alldeles tyst blir det. Ingen att prata eller skratta med. Jag hade söndagsångest redan igår kväll.... För jag visste att det skulle bli jobbigt idag...

Jag var lite avundsjuk på Lisa idag som fick åka hem. Jag längtar jättemycket efter mamma och pappa :( Därför ska jag åka hem på fredag. Men det är ju nästan en hel vecka kvar dit... Ska ringa dem senare!

Ikväll är det i alla fall Solsidan som förgyller en inte allför trevlig söndag!


Dixie Chicks – Without You

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0