Helg

Tidigt imorgon bitti ska mamma och pappa åka upp till Piteå och hämta syster. Sen kommer de allihopa hem sent på måndag kväll. Jepp jepp. Och om jag inte minns fel ska Louise på Carolina Wallin Pérez på lördag. Lite avis, detta är ju enormt vackert... Haha, jag blev typ tårögd när jag lyssnade första gången (även om orginalet såklart är mycket bättre!)



"När Jocke Bergs texter sjungs av unga jazzsångerskan Carolina Wallin Pérez får orden plötsligt en helt ny känsla. Innebörden blir en annan. Om Kents originalversioner låter som vykort från ett kyligt gråmulet Sverige blir titlar som ”Pärlor” till mjuka sommarvisor i Carolinas händer. Här finns ingenting av bandets rockattityd eller storslagna gester. Bara en knippe fantastiska melodier och Carolinas varma röst. Jazz möter pop och ljuv musik uppstår."


Får se vad som händer för mig i helgen då. Ska i alla fall bjuda på fika på lördag :) Sen ska jag nog ha lite filmkväll för mig själv. Köpte ett par filmer tidigare i höstas som jag fortfarande inte har sett.

Kommentarer
Postat av: Louise

Vi ska inte dit. Biljeterna var slut :(

2011-12-16 @ 12:49:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0