Ich bin ein Berliner

Lite bilder från Berlin kommer här! Jag låter bilderna tala för sig själva.

Utsikt från hotellrummet.

 



Jag och pappa på Starbucks.

 


Checkpoint Charlie.




Mamma, Louise och jag vid muren.


Jag och mamma på varsin sida muren.


Die Mauer.

Random kyrka och fernsehturm (tv-tornet)

 


Berliner Dom


Brandenburger Tor.

 


Koncentrationsläger Sachsenhausen utanför Berlin. Väldigt hemskt att se men också intressant.






Monument över förintelsen.

Bundestag (riksdagen)

 



Glass på Alexanderplatz

 


KaDeVe, världens största varuhus.




286 trappsteg upp. Fernsehturm, Berliner Dom och Brandenburger Tor på samma bild.

Låååång gata.

 


Potsdamer Platz.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0