Påskhelgen

I torsdags kväll kom mamma, pappa och Louise ner hit till mig.

På fredagen var vi ut till Skutberget utanför Karlstad. Där satt vi en stund i solen och åt även "picknick-mat" vi hade med oss. Efter maten gick vi promenad i solen.

Jag tyckte det kändes som man var på Västkusten!






Efter promenaden åkte vi ut till Hammarö. Där var vi till Sydspetsen och satt där på stenarna ett tag och njöt av solen. Det kändes också som Västkusten! Som tur var såg vi inte till Christer Sjögren!







Efter att vi suttit där ute ett tag blev det till slut dags att åka tillbaka till mig. Där åt vi årets första utemiddag (för min del).


Det var rätt så rejält varmt där kan jag säga! Vi tog ut påskgodis till efterrätt. Chokladen hann typ smälta på bara någon minut ;)


När vi ätit färdigt åkte vi till Löfbergs Lila Arena. Mamma och pappa satte sig vid älven ett tag. Jag och Louise började köa!

 

Efter en knapp timme var det insläpp, då satte vi oss på golvet där inne och hängde typ längst fram!

 



Efter ytterligare en dryg timme kom han vi väntat på. Håkan Hellström!



Jag ska skriva mer om konserten senare. Så länge kan jag säga att den platsar över de tre bästa konserterna jag varit på!

Efteråt blev det nattmat på Sibylla ^^

På lördagen åt vi lyxfrukost.



Sedan gick vi på stan hela förmiddagen och shoppade. Jag köpte inte så mycket, förutom massor med presenter ^^ Massa folk fyller ju år den här tiden på året! Sedan fikade vi på Café August i solen innan vi styrde bilen norrut mot Dalarna. Vi åt påskmiddag hos moster och kusiner i Forstäppan :) Vi kom hem ganska sent på kvällen och då satte vi oss och kollade på gamla diabilder. Mycket trevligt.

På söndagen var jag oh Louise på cykeltur runt Haggen (2,5 mil). Vi stannade vid Hagge badplats och fikade och solade/läste en bra stund ute på bryggan.


Fika i Hagge.


När vi kom hem blev det premiärgrillning (förutom för mor och far som tjuvstartade förra helgen... Efter maten blev det chill i solen innan jag och Louise gjorde rent hela balkongen med högtrycktvätten! Det blir en hel del barr från grannens tall...

 

Senare på kvällen åkte vi till farmor och fikade där även faster med man var på besök över påsk.

 

Måndagen inleddes med utflykt till Predikstolen. Det är så himla fint där! Typ världens finaste utsikt. Vi fikade och chillade i solen! (Vi verkar inte har gjort annat än fikat och chillat i solen den här helgen :))

 



 







Hacke Hackspett!

När vi kom hem satt vi på balkongen, åt grillat igen och sen satte jag mig på tåget till Karlstad. Detta var den bästa helgen på mycket länge, som sagt.


Kommentarer
Postat av: mor

fina bilder och kommentarer som vanligt. Idag är det småregnigt. Vilken helg:)

2011-04-26 @ 21:44:52
Postat av: Syster

fail! Jag läste "granens tall" istället för "grannens tall" XD

2011-04-27 @ 19:13:47
URL: http://isbjarne.blogg.se/
Postat av: Lisa

Åh ni verkar haft så mysigt så :)) <3 Och Hammarö minnsann!! ;) hahaha

2011-04-28 @ 17:06:49
URL: http://albol.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0