Fåglar

Skolan idag var hur seg som helst. Vi började åtta. Sen kändes det som att man satt där heeeela dagen. Kollade på klockan och den hade inte rört sig nånting?! Hur som helst så slutade vi i alla fall elva (kändes som typ fem). På eftermiddagen tog jag en promenad. Idag gick jag den vägen där jag såg ormen förut, men ingen orm idag, tack och lov. Jag gick även nere i Alsterdalen och tog lite bilder. Det är så himla fint där. Och massor av fågelsång. Såg massa olika fåglar. En koltrast (som hoppade runt bland löven på marken och letade efter något. När jag tog fram kameran för att filma den söta lilla fågeln, stod han helt stilla jättelänge och sen flög han iväg. Otacksamma fågel!), en gås eller nåt som flög förbi, en fågel som jag med stor sannolikhet tror var en gröngöling:O, en björktrast (skettrost), talgoxe och så ett par som jag tror var domherrar:O Plockade även vitsippor som nu står på mitt bord. :)

 




Den lilla otacksamma koltrasten!




De slår nog ut imorgon :)


Kommentarer
Postat av: mor

visst är det härligt. Har några på bordet som redan slagit ut!!!!!

2011-04-15 @ 18:05:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0