Middag

Idag har jag lagat ett recept som jag hittade i Buffé i somras. Alltså inte buffé som i en massa mat, utan tidningen Buffé. Såklart manipulerade jag receptet en del :P Om nån ville veta min version på recpetet så kommer det här:

Koka spegetti som vanligt.
Koka upp creme fraiche, lite vatten, en halv tomat i bitar, ett par vitlöksklyftor, salt och peppar.
Stek ett par korvar skurna i slantar (jag hade vanlig grillkorv, men det går nog med vilken korv som helst)
Blanda ihop pastan med såsen och servera med korven. Klart!

Gott, enkelt och ganska gott. Men jag tror att jag ska använda en annan sorts creme fraiche nästa gång. Använda franska örter idag...

Så här såg det ut i alla fall :)



Nu sitter jag och kollar på Idol, senare blir det Utfrågningen. Ska gå och förtidsrösta imorgon hade jag tänkt men jag vet fortfarande inte vad jag ska rösta på. Hoppas jag vet bättre om ett par timmar! :)


Kommentarer
Postat av: mor

Bra, testa på :)

2010-09-15 @ 20:45:16
Postat av: Louise

Jaha? först är det gott, och sedan ganska gott??? :P

2010-09-16 @ 17:04:35
URL: http://isbjarne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0