Måndag

Vid klockan 11 igår kväll började en plogbil att ploga universitetets stooora parkering här utanför. En stund senare gick jag och lade mig, men kunde inte somna på flera timmar på grund av den där j*vla plogbilen! Kollade på klockan sista gången vid halv två men den var fortfarande inte klar då. Så himla irriterande! Detta ledde till att jag hade jättesvårt att vakna imorse och utanför täcket var det jättekallt så jag hade varken ork eller lust att gå upp, men var så illa tvungen. Så det känns som att jag håller på att somna nu istället. Woho...

Igår kväll kollade jag på den alpina världscupen på tv. Slalom var det igår och det var himla kul att kolla på för det gick ju så bra för svenskorna! Frida Hansdotter kom 9a, Therese Borssen (från Rättvik, respekt!) kom 7a och Maria Pietilä-Holmner vann! Hihi, skojskoj :)

Idag var jag i skolan över lunch och pratade lite med min grupp om ett grupparbete vi gör. Gick bra. När jag kom hem hängde en påse på min dörr och i den låg en adventskalender från KBAB (eller KEBAB som Louise säger, gissa om jag stör mig sen hon sa det!?). Jag blev som ett litet barn på julafton (haha!). Nej, kanske inte, men ändå.


Väldigt vacker! (Lucka 24 är på månen, om ni ville veta...)

Igår morse läste jag ut boken jag hållit på att läsa (Systerskap av Katerina Janouch), så igår kväll började jag läsa en ny bok. En som jag läst innan (minns att jag läste den när jag, Louise och mamma var på Gran Canaria 2007) men som är så himla bra. (Jag hade inga böcker här i Karlstad som jag inte läst redan utom Camillia Läckberg, men kände inte för deckare.) Boken jag började på var Syskonkärlek av Katarina Von Bredow. Det är en sån där bok som man verkligen inte kan lägga ifrån sig. Nu på eftermiddagen har jag suttit och läst massa. Jag tycker att hon är en väldigt bra författare, beskriver känslor så himla bra och som sagt går de inte att lägga ifrån sig! Även om typ alla hennes böcker är ungdomsböcker så känner jag verkligen igen mig i alla känslor och så...



Förutom att läsa har jag även skrivit lite om isbjörnar, som mitt fördjupningsarbete ska handla om. Fick veta idag att jag fick godkänt ämnesval. Liksom bra planerat att läraren åker till Sri Lanka dagen innan man ska skicka in förslag på ämne och knappt har tillgång till dator där! Uppgiften ska vara klar om mindre än en månad liksom...

Nu ska jag sluta skriva annars tar väl det här inlägget aldrig slut...!

Kram på er ♥


Kommentarer
Postat av: Lisa

Hahaha det var ju jag som sa KEBAB! :D:D <3

2010-11-30 @ 10:36:37
Postat av: Isbjarne

Wei, du ska skriva om mig :D

Och det var lisa som sa KEBAB, inte jag!

2010-12-01 @ 18:32:33
URL: http://isbjarne.blogg.se/
Postat av: Malin

Jag har uppenbarligen dåligt minne...

2010-12-01 @ 18:34:46
URL: http://malintuveson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0