Fly

Igår kväll (natt?) satt jag och lyssnade på en massa Dixie Chicks-låtar. Lyssnade mest på låtar från deras första album Fly. Det lyssnade jag väldigt mycket på i tvåan i gymnasiet, men inte så mycket efter det. Det kändes som att det var tusen år sedan jag hörde vissa av låtarna :O


Dixie Chicks på tiden det bagav sig, som man brukar säga.

Bästa låtarna på skivan är (utan inbördes ordning):

Without you (den har jag lyssnat mycket på, älskar den!)
Cold day in July (läs mer om den låtan nedan!)
Ready to run
Cowboy take me away
Don't waste your heart
Heartbreak town
If I fall you're going down with me


Här är en riktigt fin live-version av Without you

Tetxen till Cold day in July tycker jag är så himla bra... I början sjunger Natalie (sångerska i Dixie Chicks dåda): "You always said the day that you would leave me, would be a cold day in July". Sen fortsätter texten med hur denna "du" lämnar henne... Sen i slutet sjunger hon: "It looks like spring and it feels like sunny weather, but it's a cold day in July". Det tycker jag är så fint! Jag minns speciellt en dag i skolan (borde ha varit i tvåan) som jag förklarade den texten för Karro ^^


The album

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0