Stockholm

I am back! Hehe.

I fredags åkte vi alltså till Stockholm. Jag skulle åka buss och tåg till Västerås där resten av gänget (mamma, pappa, Louise och farmor) skulle hämta upp mig för att slippa hämta mig inne på Centralstationen. Men det failade för det var bilkö in till Örebro så jag missade det anslutande tåget. Nästa tåg som skulle gå var försenat på grund av en olycka så jag fick väl snällt sitta och vänta på Örebro station och vänta i typ två timmar. Gud så skoj det var! Min relation till Örebro station är inte så bra längre (fick sitta där ett par timmar förra vintern också...) Men vi kom fram till slut i alla fall.

Igår var jag och Louise in till stan. Vi åkte först till Medborgarplatsen och därifrån gick vi Götgatan och Västerlånggatan in till stan. Sen gick vi omkring i Gamla Stan, fikade på ett gammalt fängelse från 1300-talet och gick på mysiga gator och fick julkänslor :) Louise shoppade en del, men jag hittade inget roligt (lika bra det, haha). Vi var in på Bengans också (ett måste när man ändå är i Stockholm, haha) och ett par affärer på Drottninggatan och vid Hötorget. Men vi ville inte gå där så mycket. Är så trött på att alltid gå samma väg när man är där. Dessutom är det ju bara en massa H&M-affärer överallt :O Det var därför vi åkte till Söder som omväxling :) På kvällen åt vi god mat och så hos faster.

Imorse gick vi upp rätt tidigt så jag skulle hinna med 11-tåget så jag inte skulle komma hem så sent. Ganska skönt att vara hemma ganska tidigt.

Lite bilder kommer här:

På tunnelbanan :P



Butik med sött namn på Götgatan



Slussen


Louise fikade ett rekoderligt wienerbröd xD


Man fick julkänslor av att gå på såna här gator!



Jag är turist på Brända tomten ^^


Utsikt från fasters nya lägenhet på Lidingö. Alla stora kryssningsfärjor gick förbi där och så kunde man se Globen :P


(Fler bilder finns på Facebook)


Kommentarer
Postat av: mor

drack Louise irish coffee,eller?

2010-11-15 @ 19:00:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0