Kent!

Som lovat kommer nu inlägget! Först lite bilder från dagen :)

2x Kent!

 


3x Kent!


Läste en tidning medan vi väntade på att tiden skulle gå.


Vi letade och letade efter en penna. Lisa höll på att få panik för att vi aldrig hittade nån :P Tur då att vi till slut hittade en som vi kunde sno :)


Syster ♥


Sitter typ längst fram vid scenen och väntar. Drygt 1,5 timme kvar!


Alla fyra :P

Förväntansfulla? Enligt Aftonbladets recension var publiken "hur stor som helst, ungefär hela festivalen". Det betyder typ 35 000-40 000 personer! :O Jocke sa att de själva var förvånade att det var så mycket folk "Ni är vansinnigt många!" :)

Konserten började med en av deras, tycker jag, finaste låtar, Utan Dina Andetag! :)



Den följdes sedan av Det Finns Inga Ord som beskriver hela konserten perfekt: "Det finns inga ord på det här jävla språket"!!



Sen kom en låt från nya skivan En Plats I Solen, Skisser För Sommaren, som Jocke sa "skrevs på en fest i studion, det märks nog litegrann..."





Sen blev man ju typ överlycklig! Socker!! :D


Jag, Louise och Lisa har spelat in en egen version av den här låten till och med! :) Hihi.

Fram hit stod vi nästan längst fram och det gick bra. Men nu kom det några killar från ingenstans och tryckte på som bara den, så vi blev typ totalmosade :S Vi bestämde oss för att gå bak en bit så att vi kunde koncetrera oss på den underbara musiken istället för att försöka hålla oss någorlunda stående... Vi gick bak 10-20 meter och där var det inte alls lika trångt och vi (eller i alla fall jag) trivdes som fisken i vattnet!



Sen föjlde massor av bra låtar. Musik Non Stop, Töntarna (Jocke förklarade innan låten att den handlade om dem själva...), Ensamheten, Ingenting Någonsin, Gamla Ullevi (nya skivan), Kärleken Väntar, Ingenting, Vy Från Ett Luftslott, Krossa Allt och Dom Andra ("en ensam kvinna söker en man...") Jag vet inte vad jag ska säga. Det var magiskt!





Sen säger Jocke att "vi ska spela en låt som en klok person en gång sa handlade om en flygolycka..." (Ungefär så) Och då fattade vi ju genast att det var 747 de skulle spela!! Det går inte att beskriva! Det var helt underbart. Men samtidigt var jag smärtsamt medveten om att det var den sista ordinarie låten, eftersom han innan låten tackade för att de fick dela kvällen och festen med oss... Så jag bara stod där och tog in ALLT!

"Lyssnar
Stel och fastspänd
Och när paniken bryter ut
Ler du svagt
Och viskar till mig
Du är värd att dö för
Men mot gummi, glas & metall
Betyder ett mirakel inget alls..."



Tyvärr fick jag inte med när alla, det var verkligen alla, i publiken viftade med sina händer, som de filmade och visade på skärmarna, bara de som är framför oss syns. Men det var så himla häftigt!

 

Sen gick de ut. Men vi klappade och klappade och till slut kommer de tillbaka och brättar att "Vi ska spela den sorgligaste låten vi har gjort... Den handlar om cancer... Den heter M." Det var inte långt till tårarna kan jag säga!

Sedan, efter den låten säger Jocke: "Du har den!" och pekar på nån i publiken. "Du också! Den vita hatten! Håll upp dem nu, för nu är det dags!" Wiiiieee!!!!!! Perfekt avslut på en perfekt konsert!! ♥




Snodde videon från nån på Youtube :P Det fanns ingen film med hela låten än, tyvärr. Men här är hela om ni vill höra: Kent – Mannen I Den Vita Hatten ( 16 År Senare ). Älskade slutet! Då flög det ut miljoner små pappersfåglar (med låttexter på)! Alla blev helt tysta, kollade upp i himlen och försökte fånga dem. Det var coolt.



Det var som sagt helt underbart. Jag håller med recensenten i DD som skrev: "Bäst: Allt! Sämst: Jag hade velat höra fler äldre låtar". Jag saknade bland annat Hjärta och Pärlor och några till. De är ju inte "äldre", men ja... Favoriterna under konserten var 747 och Mannen i den vita hatten, men alla var helt sjukt bra! :)

Kolla fler recensioner om ni har lust (jag gillar allihopa:P) :
Aftonbladet
Expressen
Dala Demokraten
Dalarnas Tidningar

(Jag ursäktar att kvaliteten på mina videoklipp inte är den bästa... Min kamera klarar inte riktigt av den höga ljudnivån...)

Kommentarer
Postat av: Lisa

YAY!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :D Kent är bäst bäst bäst

2010-07-05 @ 18:40:58
URL: http://albol.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0