Hemlängtan

Jag är tillbaka i Karlstad. Och jag längtar hem. Det är så ensamt här ju:( Men det var kul att få träffa (i alla fall några) av mina kompisar i skolan idag. Vi håller just nu på med projektarbete så jag har bara träffat de som är i min grupp. Hoppas på att träffa de andra snart också:)

Just nu sitter jag i min lägenhet och har precis ätit. Jag visste inte vad jag skulle laga till middag så när jag kom hem från skolan tog jag ut någon random påse ur frysen och den visade sig innehålla fläskfilé. Gött:) För er som inte provat så är fläskfilé och makaroner väldigt gott:P

När jag kom hem hit imorse var det bara 16 grader inne:S Men mitt element fungerar!:O Det som var iskallt hela tiden innan jul. Men nu börjar det bli lite varmare här inne i alla fall.

Det är varmare här än i Ludvika vilket är ganska skönt eftersom vi haft mellan 15 och 25 minusgrader hela lovet. Dock är det inte lika mycket snö:( Men det gör inte så mycket (bara det är vitt på marken) eftersom jag ändå inte kommer åka skidor eller så här. Det gör jag när jag kommer hem till kära Ludvika igen. Ludvika har faktiskt sina stunder, de är kanske inte jättemånga men de existerar! Och dessutom finns de flesta som jag älskar där så därför älskar jag Ludvika! Jag har ju trots allt bott där hela livet fram tills för några månader sen...

Nu ska jag nog ta och plugga lite med vårat arbete. Vi har inte ens börjat, typ...

Vi hörs senare.

Kommentarer
Postat av: Lisa

Älskar dig <3

2010-01-11 @ 20:21:06
Postat av: Anonym

Det är kämpigt ibland, men vi tänker på dig :)

2010-01-11 @ 21:02:30
Postat av: Denise

Hmm, makaroner och fläskfilé? kan det verkligen vara så gott? :) fläskfilé är gott, men till makaroner?

Det låter lite "studentigt" över att ha det med makaroner. haha

2010-01-11 @ 22:05:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0