Fjällen

Färdigpluggat för idag. Jag gick upp ganska sent imorse och sen gick jag ut och gick en stund. Det gick ju inte att låta bli när det var sånt strålande väder ute!

När jag var ute tänkte jag på fjällen. Det kändes nämligen så ute. Strålande sol, snö och ganska varmt ute, så som det alltid är i fjällen på våren. Jag tänkte på den där känslan jag brukar ha i bilen på väg upp. Speciellt när man var liten och man tyckte att resan var hur lång som helst. Att vi alltid stannade i Noppikoski på gränsen mellan Dalarna och Härjedalen och fikade. Att det bara var skog och skog och skog hela vägen och när man skymtade de första fjällen framåt eftermiddagen kände man att nu är vi snart framme. Vi åkte alltid till nån liten "dal" i Härjedalen. Vi har varit i Funäsdalen, Tänndalen, Lofsdalen, Vemdalen.... Lika underbara allihop:P Och alltid vecka 12, fram tills vi blev för gamla för att kunna ta ledigt från skolan, då åkte vi på påsklovet istället. Och den veckan (vecka 12 alltså) måste ju vara den mest perfekta veckan att tillbringa i fjällen. Jag kan inte komma ihåg ett enda år då det varit dåligt väder hela veckan. Och såklart underbar skidåkning! Jag minns när vi åkte längdskidor på fjället på väg till någon våffelstuga, att jag tyckte det var så jobbigt och svårt för att det inte fanns några spår att åka i. Och ett år blåste det så mycket att man bara behövde sträcka ut armarna så fixade vinden resten:P Och de där våfflorna var ju alltid så himla goda! Frasvåfflor med jordgubbssylt... Mmmm... Och Bettans köttbullar som vi alltid åt på fjället:) När vi var mindre åkte vi alltid vessla upp till stugan och skidor tillbaka. När vi var riktigt små åkte vi pulka efter mamma och pappa:P Men de där vesslorna var lite läskiga tyckte jag xD Sen åkte vi ju slalom också! Det var faktiskt i Tänndalen (-96 eller -97) som jag åkte för första gången. Det har vi inspelat på video hemma. Vackert:P Jag är nåågot bättre nu;) Och sen alla mysiga stugor vi bott i. Och jag, Louise och Ajje som alltid gjorde "cirkus" för våra föräldrar sista kvällen innan vi åkte hem som vi hade tränat på under veckan xD Mycket duktiga var vi, ehum. Allt det här tänkte jag på medans jag gick.




Bilderna är från Klövsjö/Vemdalen påsken 2008.

 

Nu är det snart dags att fixa lite middag! Sen blir det lite tv ikväll (igen) tror jag.

 

Kram Malin


Kommentarer
Postat av: Johan

gamla fjällsemestrar var fina grejer :)

2010-01-23 @ 18:10:53
URL: http://totalmindfuck.se
Postat av: Lisa

håller med bror min :P

2010-01-23 @ 20:12:51
URL: http://albol.blogg.se/
Postat av: Malin

Härligt! Det var tider det!:D

2010-01-23 @ 20:14:40
Postat av: Ajje

Haha vilka minnen du framkallade måste jag säga. Både goda och bra (mest bra). Önskade att dom tiderna kom tillbaka, så man kunde uppleva alla goda stunder med hela gänget igen. Helt OSLAGBART Det är MFL (minnen för livet):)Kramar Ajje :D

2010-01-23 @ 22:00:27
Postat av: Malin

Du har så rätt Ajje! Helt oslagbart!<3

2010-01-23 @ 23:06:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0