Min värld

Jag sitter här och drömmer mig bort till en annan värld. En värld där det inte finns några problem, en värld där man kan göra vad man vill utan att någon kommer och säger åt en att det är fel, en värld där alla är snälla mot varandra. I denna värld får jag vad jag vill ha. Kärlek från och till de jag älskar, närhet till familj och vänner. I denna värld blir ingen överkörd av ett tåg en vanlig dag på jobbet, hundra tusentals människor dör inte i jordbävningar. I denna värld älskar alla varandra, det finns inget hat. I denna värld läser man inte en text och så fort man slutat läsa har man glömt vad alltihop handlade om.

 

I denna värld mår jag bra. Jag har det jag vill ha. Jag gör det jag vill göra. Ingen talar om för mig vad som är rätt och fel. Alla jag älskar, älskar mig tillbaka. I denna värld vill jag leva.

Men den finns inte. Det finns alltid problem, saker blir aldrig som man tänkt sig.


Kommentarer
Postat av: Louise

Jag vill också bo i en sån värld <3

2010-02-02 @ 13:42:36
URL: http://loist.blogg.se/
Postat av: Lisa

Jag med <3...

2010-02-02 @ 14:58:11
URL: http://albol.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0