Lucia

Wiie idag är det lucia! Och det är elva nätter kvar till jul, haha. Imorse var jag och Louise uppe och kollade på luciamorgon (eller uppe och uppe, vi låg i sängen och kollade!). Det var fint och mysigt. Tradition ;)

Haha, måste berätta om ett luciaminne. Det var i nian och jag var med i skolans kör och några av oss skulle vara med och lussa på gammelgården. Vi var typ tio stycken och det var typ världens minsta rum vi skulle vara i fast det var jättemycket folk och typ hundra grader varmt där inne. Och där stod vi jättetrångt och skulle sjunga. Jag var tvungen att hålla mitt ljus mitt framför mig (vilket man inte bör göra, för då tar ljuset allt syre) för annars hade jag typ tänt eld på lucian och det hade ju inte varit så bra :P Jag trodde inte att jag skulle klara det utan att svimma men det gjorde jag. Och lucian var så lång att hon var tvungen att böja sig för att komma in och ut genom dörren utan att ljusen skulle slå i dörrkarmen och tända eld på hela stället, haha.

Tar den här bilden igen då... Det var nååågra år innan ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0