En vecka i norr (fredag & lördag)

Hoppar över torsdagen så länge (fortfarande inga bilder på datorn). Här kommer fredag och lördag :)

Fredag:
Vi åkte till Östersund på torsdag kväll. På fredagen gick vi på stan och "shoppade". Jag köpte inget. Hehe. Hade min Kent-t-shirt på mig och blev stoppad av massa folk som frågade om jag köpt den där eller tidigare. "Tyvärr, jag köpte den förut i Borlänge." "Nej, jag vet inte om de säljer dem här idag." "Men ja, det borde de ju göra." Haha.

På kvällen åt vi på en resaturang. Det spöregnade men de hade inga platser kvar inne. Vi fick välja på att sitta ute (under markiser) eller i ett litet lusthus som de hade ute. Vi valde lusthuset. Efter ett tag började de stänga uteserveringen för att det regnade så mycket. Vi kände oss lite bortglömda där ute efter det, haha.

När vi hade ätit klart gick vi på Yran. Först var vi (jag och Louise) på Markus Krunegård. I spöregn.

Sen flummade vi hur mycket som helst. Vi var verkligen superflum, eller i alla fall jag :P Träffade på Bella från gamla klassen också, det var skoj :) 

Sedan var vi på Johnossi :) Då hade det slutat regna :)

När de spelat klart gick vi längre fram mot scenen. Satte oss precis vid staketet, fast inte längst fram. Det gick typ bak en bit och vi ställde oss vid sidan där (lite svårt att förklara, men det var i alla fall hur bra som helst att stå där!!) Sen satt vi där i typ en timme och sjöng Kent-låtar. När det var ca 25 minuter kvar ställde vi oss upp och det fylldes på med massa folk. Halv ett började de spela. Det var ganska många "nya" låtar den här gången. Alltså andra låtar mot vad de spelade på P&L. Det var skoj. Lite tråkigt dock att de inte spelade Socker... Bland de som inte var med förra gången var Ismael, Sjukhus, Vy från ett luftslott (tror jag?), LSD, någon?. Har säkert glömt någon också, haha. Avslutningen var samma som förra gången, Mannen i den vita hatten, med "extra" slut och konfetti! Fångade dock ingen fågel denna gång :( Men hela konserten var helt underbar! Jag kan inte säga annat. Finner inget annat ord! För "det finns inga ord" haha.


I lusthuset


Markus Krundegård


Glada trots regnet!


Johnossi


Nu är det nära! Andra gången på en månad. Det är ju sjukt! <3


Introt, innan skynket föll


Åååååhh......

Jocke och Markus


Igen


<3


Synd på handen... Den är säkert Louises ;)





Alla bilder på Kent tagna kanske de fem första låtarna, sen hade jag inte tid med kameran mer :P Filmade inget. Var inne på Youtube igår, fanns inte så många klipp då, men det kommer säkert mer och mer hela tiden ifall ni vill se :)

Lördag:

Var typ död. Somnade kanske 3 på natten, vaknade vid halv 9 för att hinna till frukosten. Hårt :P Så jag var som sagt typ död hela dagen. Höll på att somna med huvudet på bordet på restaurangen när vi skulle äta lunch. Då är det illa, haha xD Men jag överlevde i alla fall. Vi var på ett museum på förmiddagen. Mus-Olles hette det. Det var en gubbe som levde i början av 1900-talet som samlade på ALLT. Det var flera hundratusen prylar. Sjuk gubbe! Sen var vi på Frösön, var upp i nåt random utkikstorn mm. Sen var vi nere i hamnen i Östersund. Sen gick vi hem och somnade före tio, typ. Vi var rätt trötta allihopa xD


I utkikstornet




Hamnen


En del av Yran, typ.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0