Hemma

Hejsan!

Nu är jag tillbaka i Karlstad. Fast jag kommer bara vara här till imorgon eftermiddag, för då åker jag hem till Ludvika igen! ;D

Vi hade gratis Internet på vandrarhemmet, men jag har inte haft någon lust att skriva något, dessutom är det lite svårt att skriva när folk kikar en över axeln hela tiden:P Bilder kommer att komma på Facebook senare, men jag kan berätta lite kort vad vi gjorde:)

Torsdag:
Hämtade Louise vid skolan vid 12 och då åkte vi söderut med mig som chaufför:) Vi stannade och fikade i Askersund, vid nån bro, där vi stannade när vi åkte till Skåne (då till Österlen) vid påsk för fyra år sen. Minne :P Sen fortsatte resan. Jag körde nästan ända ner till Gränna. Där fick pappa ta över ratten och alla i bilen bytte plats xD Mamma hittade blåsippsknoppar!:O När vi kom till Ljungby stannade vi och åt middag. Vi hade väldigt tur för medans vi satt inne på restaurangen kom ett riktigt oväder förbi, men när vi letade restaurang och när vi gick tillbaka till bilen var det fint. Under middagen hade vi en diskussion om vart Ljungby egentligen ligger... haha. Vi kom fram till Malmö ganska sent. Vi letade reda på vandrarhemmet och så där, sen var det läggdags, vad jag kommer ihåg iaf, haha.

Fredag:
Vi gick in till centrum som låg ganska nära vandrarhemmet. Affärerna var inte öppna (det var ju långfredag) så vi gick runt lite och när de sedan öppnade shoppade vi. Alla handlade utom jag!:O (Fast jag var nära att köpa både skor och en klänning...:P). Sen gick vi tillbaka till vandrarhemmet och åt typ påskmiddag, eller okejdå, stekt ägg och prinskorv:P. Sen tog vi bilen ut till Turning Torso. Himlans högt var det! Och en väldig massa nya, fina hus området. Fick typ lust att flytta dit! (Jag ska gifta mig med prinsen så har jag råd med både ett fint hus där och en BMW... Haha, skoja såklart!) Sen åkte vi till Malmöhus, fast det var tråkigt så vi stannade bara i typ fem minuter eller så:P Vi åkte till Limhamn istället. Där kollade vi på Öresundsbron, gick i grönt gräs, såg Tussilago och sädesärlor. Riktiga vårtecken! Sen började vi bli hungriga så vi åkte tillbaka till stan och åt på en restaurang ganska nära där vi bodde. Under middagen pratade vi mest om bilar:P Det fanns rikigt många fina bilar i Malmö, och väldigt många BMWs. (Om ni inte förstått det ska jag ha en BMW när jag har råd....) På kvällen var jag och Louise på bio och såg Remember Me. (Mamma och pappa gick på puben:P) Det var en av de bästa filmer jag sett! Det finns bara en sak att säga till de som inte sett den: SE DEN!!!! Och den där Pattinson är det ju inget fel på heller ;)

Lördag:
Vi tog tåget till Köpenhamn. Där gick vi på Ströget (gågatan), fikade och sen åkte vi tillbaka, haha. När vi kom till Malmö gick lite i affärer och sen åt vi middag. Sen gick vi tillbaka till vandrarhemmet och spelade kort och kollade på tv, typ.

Söndag:
Spöregn. Vi hade ganska tur med vädret annars förutom att det blåste väldigt, väldigt mycket så det blev ganska kallt. I alla fall, igår åkte vi först till Lund. Där gick vi på Historiska museet och sen var vi in i domkyrkan. Sen åkte vi vidare via Trelleborg och sen efter havet tillbaka till Malmö. Vi stannade i en pytteliten by vid havet med en liten hamn. Vi stannade även i Falsterbo. När vi kom tillbaka till Malmö letade vi länge och väl efter en italiensk resturang som vi hittat på Internet (vi ville verkligen äta italienskt men inte sett nån restaurang tidigare). Till slut hittade vi dit, tack vare att mamma har gott minne:P Där åt vi en mycket god trerätters middag med italiensk glass som avslutning:) Sen åkte vi tillbaka till vandrarhemmet och spelade kort och kollade på tv även denna kväll.

Måndag:
Har åkt bil från kl 8.30 till 17.00 ungefär, då vi kom till Karlstad. Åt lunch i Trollhättan i en nästan öde galleria:P När resten av familjen åkt vidare gick jag ut på en promenad i ungefär en timme, sen har jag inte gjort så mycket mer. Fast jag kom precis på att jag håller på att tvätta... Det hade jag glömt. Måste ut och kolla det nu.

Helgen har varit rikigt bra i alla fall!:D

Kram Malin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0