Fail

Jag mår lite bättre nu. Jag äta lite frukt och sen lägga mig så jag är pigg till imorgon. Vill bara bli av med den där duggan och få komma hem lite (ja, nu igen!). I helgen ska jag vara chaufför till en 50-årsfest.:) Älskar att köra bil!:)
Jag satt här vid datorn och gjorde en film i Windows Movie Maker. Sen skulle jag ladda upp den på Facebook, men det gick inte! Vad sur jag blev! Här har lagt ner ett antal timmar på att göra en riktigt fin film om mina bästabästa vänner Lisa och Louise som jag saknar varje dag. Sen säger FB ifrån när jag vill dela med mig av den. Dumt. Men Lisa och Louise, ni ska få se den ändå. I helgen:)

Igår när jag lagade mat blev det lite fail. Jag stekte kyckling inne i min lägenhet och dumt nog finns det ingen köksfläkt. Det blev tydligen lite osigt men det var inget jag märkte eftersom jag stod och glodde ner i stekpannan hela tiden. Plötsligt börjar brandlarmet att pipa och jag kollar runt och ser att det är helt osigt och dimmigt i hela lägenheten xD.  Jag fick såklart panik fast jag visste att det inte brann eller så. Jag öppnade fönstret och letade reda på en pall att ställa mig på. Men det var grejer på alla pallar så jag slängde ner allt på golvet. Sen skulle jag då försöka slå av larmet. Men jag hade ingen aning om hur man gjorde. Jag gav upp och skulle precis gå ut i korridoren och leta upp nån som kunde hjälpa mig. Då slutade det av sig själv, troligtvis för att jag öppnat fönstret så osen kunde ta sig ut. Men nu har jag inte aning om ifall larmet funkar eftersom jag höll på att pilla på det. Får försöka kolla upp det sen.

Ser fram emot imorgon kväll nu, fredagsmys hemma:)
Kramar Malin


Kommentarer
Postat av: Louise

Aaw den är säkert jättebra <3 går det inte att ladda upp på bloggen då? inte för att jag vet hur man gör men det finns ju dem som laddar upp filmer på sina bloggar. Eller så kan det vara att den måste vara sparad i ett speciellt format, tex bilder ska ju ofta vara sparade i jpeg (heter det så) format. För det går inte att ladda upp på youtube heller i det formatet...

2009-11-27 @ 13:07:12
URL: http://loist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0