Ett tack till alla i SPEI06B och SPSP06! Jag saknar er!

Hejsan!

Idag hade vi föreläsningar mellan 10 och 3 ungefär. Blev ganska jobbit på slutet och framåt tvåtiden var det mest fniss:P Det fick mig och tänka tillbaka på speciellt tre olika tillfällen i gymnasiet när det mest var flum som gällde. Jag tror att alla tre tillfällen var på vårterminen i tvåan (vilket förövrigt var den allra bästa terminen under alla mina skolår, anledningen tänker jag inte ta upp här). Den ena var på en matte C-lektion. Vi hade matte hela fredagarna (läste det som i-val), alltså mellan halv nio och fyra. På eftermiddagarna brukade jag och Karro mest sitta och fnissa och vara allmänt flummiga. Hur kul som helst! Jag verkligen älskar att vara flum! :D En annan gång var på svenskan. Det var sista lektionen, alltså mellan halv tre oh fyra, och jag var så trött att jag skrattade åt vad som helst. Detsamma gäller det sista tillfället som var på en ekonomilektion som även den var mellan halv tre och fyra. Det är nåt speciellt med eftermiddagar! Flumflum, det är min grej. Bara rätt personer är med kan det bli hur galet som helst!

Detta har även fått mig att tänka på att det finns så många saker som jag saknar. Grundskolan gillade jag inte riktigt. Okej, låg- och mellanstadiet var ganska okej, men högstadiet gillade jag inte. Återigen tänker jag inte ta upp anledningarna här.Men gymnasiet var verkligen kul! Det finns flera anledningar men framförallt beror det på att jag träffade så underbara människor som är sådana underbara vänner! (Det finns många fler anledningar men jag orkar inte ta upp alla.)

Jaha, vad är det jag saknar då? Konstigt nog kan jag sakna att behöva gå hemifrån redan halv åtta på morgonen bara för att ta den långa promenaden till skolan bara för att det inte gick några bussar. Det var faktiskt, ärligt talat, skönt att få en 45-minuters promenad på morgonen. Men samtidigt, exrta skönt var det ju när jag fick tillåtelse av mamma och pappa att låna bilen så man kunde ta sig till skolan på fem minuter och fick sova lite extra:) Det var ju speciellt bra på vintern. Åh, det kommer så många minnen nu. Hoppas ni orkar läsa allt :P Men nu minns jag ett tillfälle när jag hade bilen till skolan och det snöade hela dagen. Jag skulle skjutsa hem Eri och borsten som man sopar av bilen med var borta så vi fick stå och borsta bort all snö med händerna:P

En annan sak jag saknar är när man kom till skolan, gick runt hörnet och fram till skåpet och undrade om Denise, Karro ocg Eri hade kommit:P Var de inte där hittade man alltid dem i Biblioteket, antingen i tidningsrummet eller vid våran vanliga plats vid geografiböckerna och vad det var. Hihi.

Jag kan sakna vissa lektioner. Alltså inte själva lektionerna men, jag vet inte hur jag sak förklara. Nånting med det i alla fall:P

Men mest av allt saknar jag luncherna, rasterna (och även lektionerna) när man kunde sitta och spana (på vissa personer)! Det saknar jag absolut mest! Matsalen. Kortspelen på rasterna, vi satt varenda rast och spelade Vändtia, Sjuan, Bluffstopp, Stress, Neger och president, Svarta Maja... You name it! Varena rast haha! Torsdagsluncherna i trean med Lisa och Carro. Lektionerna som sagt. Jag saknar allt! När man skulle gå hem för dagen. Alla stod vid sina skåp och tog på sig sina kläder (misstolka inte, haha). När man fick uppgifter på lektionerna och vi inte fick återsamling och alla gick hem istället. Som ni märker, jag saknar allt, som sagt. Trots detta var stundentdagarna (3-5 juni ungefär) de bästa i mitt liv. Det är någonting som jag inte riktigt kan få att gå ihop.

 

Jag vet att det är lika bra att släppa det. Det kommer aldrig bli samma sak igen. Jag kommer aldrig få återuppleva det. Men det är så svårt. Det är så många och så väldigt bra saker och jag vill bara att allt ska börja om så jag får leva de där tre åren igen! De var de bästa åren i mitt liv! Helt klart. Alla i SPEI06B och SPSP06 ska ha ett STORT tack! Så TACK till er!!:) Jag saknar er!

Här kommer lite bilder från denna tid. (Jag fick min digitalkamera julen i tvåan, så innan dess finns inte så mycket bilder...)


Skidresa i ettan till Trysil. Jag och Eri.


Klassfest i mars 2008.


Denise och jag ute på lunchen en varm aprildag 2008.


Jag och Eri.


I kapphallen i början av 2009.


Klassfest igen. Mars 2009.


Klassen i Stockholm, april 2009.


Vi fixar affischen till studentflaket.


Säckgången, 3 juni.


Återigen klassfest, 3 juni. Denna gång med tal och grejer:P


På studenten fick vi se gamla bilder. Denna är från början av ettan tror jag. Jag sitter i mitten och ser allmänt uttråkad ut:P (Vi hade debatt om nåt trist ämne:P)


En bild på hela klassen på lastbilen från studenten får avsluta.

Nu måste jag plugga. Hoppas ni uppskattade detta med en massa bilder och så:) Ha det bra!
Kram Malin


Kommentarer
Postat av: Isabelle Karlsson

Jag tror att alla längtar tillbaka (mer eller mindre) till gymnasietiden! Vi hade en härlig klass med mycket bus och skoj. Jag tycker att det är roligt att du vågar skriva så personligt och avslappnat!



Det är rtåkigt att alla har splitrats åt olika håll, men så är ju livet tyvärr. Jag bor 50 mil hemifrån, Linn i Australien och du i Karlstad. Lika dant med alla andra också. Haha. Men om 10 år är det återträff hihi.



Superrolig text. MVG till dig!



Kram Isa

2009-11-18 @ 17:23:03
Postat av: Lisa

Åh, vad fint skrivet :) jag saknar också torsdagsluncherna.... :( De var så flummiga ibland xD

2009-11-18 @ 17:36:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0