JULLOV!

Åh, vad jag längtat efter den här dagen! Typ sen 24 augusti:P Haha. Kan inte riktigt förstå att det är "lov" nu. Imorgon får jag åka (bil!) hem till Ludvika:D Och där ska jag stanna i tre veckor! Det kommer bli underbart! Egentligen är det bara en vecka som är lov. Resten är arbetsvecka, fast på valfri plats, typ. Jag trodde att det var två veckor ledigt och en vecka arbete, men jaja... Jag kommer ha 2 veckor ledigt i alla fall;)

 

Idag är det riktigt kallt ute. Minus 10 grader och blåst. Hela jag frös när vi gick runt på stan, utom fötterna eftersom jag både hade riktigt varma vinterskor och sockor:) Mina händer blev som vanligt iiiiiskalla fast jag hade tjocka vantar på mig:S Vi var på Rådrummet inne i Karlstad idag. Vi skulle åka i Madeleines bil dit, men typ alla dörrar hade frusit fast så vi kom knappt in i bilen:P Det var våld som gällde. Efter Rådrummet gick jag med Alli och Emilia på stan. De åt lunch på en kinarestaurang (jag hoppade över lunchen dels för att jag inte var särskilt hungrig och dels för att min budget inte tillät det:P) Sen var vi på Lagerhaus och Boulevard. Vi skulle ta bussen tillbaka till universitetet. Det stod på tavlan att den skulle komma om fem minuter så vi stod och väntade eftersom det ändå inte var någon idé att gå in på någon affär. Vi väntade och väntade. Alla andra bussars tider ändrades men inte våran. Till slut fick vi åka med nästa buss och vi stod ute i kylan och blåsten helt i onödan. Vi hade en föreläsning innan vi fick ett välförtjänt jullov som jag nu ska njuta till fullo av!! Firar ikväll med lite godis, musik och packning:)

Kram Malin


(Bild tagen i måndags eftermiddag, nu är det mer snö!:))


Kommentarer
Postat av: h a i d i s -

SV: oh, hihi okej ;)

2009-12-17 @ 18:58:26
URL: http://haidis.se/
Postat av: h a i d i s -

SV: oh, hihi okej ;)

2009-12-17 @ 19:02:10
URL: http://haidis.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0